מדעי המחשב

מטרות לימודיות 

1. התלמיד יכיר את הסביבה התכנותית, ובכלל זה את המחשב ומרכיביו. 

2. התלמיד יכתוב תכניות מורכבות בשפת תכנות עילית. 

3. התלמיד ידע לזהות בעיות אלגוריתמיות בסיסיות ולתכנת פתרון עבורן. 

4. התלמיד יוכל לקרוא ולנפות שגיאות בתכניות הבנויות ממספר הליכים. 

5. התלמיד ידע לכתוב תוכניות בעזרת מודלים מונחי אובייקטים. 

6. התלמיד ילמד וידע לשלב מבני בקרה בסיסיים של שפת התכנות בתכניותיו. 

7. התלמיד יתכנן, יבצע, יגיש וידגים הרצה של פרויקטים תכנותיים. 

מדוע כדאי לבחור בתחום זה? 

מקצוע מדעי המחשב משמש כיום כמקצוע תשתית לכל דבר. 

תוכנית הלימודים במדעי המחשב מקנה את היכולת להתמודד ולתפקד במאה ה- 21 בעולם עתיר ידע. 

כמו כן, מתפתחת במהלך הלימודים חשיבה אלגוריתמית. תוכנית זו מיועדת לתלמידים בעלי הישגים טובים במתמטיקה. 

מבנה בחינת הבגרות 

י' – פרוייקט מעשי בשפת מכונה אסמבלר או בניית אתר, 1 יח"ל. 

י"א – יסודות מדעי המחשב 1 + 2, אלגוריתם ותכנות בשפת #C ו JAVA, 2 יח"ל. 

י"ב – עיצוב תוכנה + מודלים חישוביים + תכנות מונחה עצמים, 2 יח"ל. 

תוכנית הלימודים 

תוכנית הלימודים החדשה "יסודות מדעי המחשב" בנויה מחמישה מודולים: 

1. יסודות מדעי המחשב 1 

  • פיתוח אלגוריתם בשלבים ויישומו ע"י תוכניות בשפת c#. 
  • ניתוח בעיה וחלוקת משימה לתת משימות. 
  • מבניות, נכונות ויעילות של אלגוריתם. 
  • פירוק למשימות ולפרוצדורות. 

2. יסודות מדעי המחשב 2 

  • בעיות אלגוריתמיות מתקדמות. 

3. עיצוב תוכנה 

  • רקורסיה ומבנה נתונים. 
  • פיתוח ועיצוב של מערכות, תכנון מן הכלל אל הפרט, חלוקה למודולים, עבודת צוותים על פי משקים ברורים. 

4. יחידת לימוד ברמה מוגברת 

  • תכנות בשפת סף, אסמבלר ופרויקט באסמבלר. 

5. מעבדה במדעי המחשב 

  • פרוייקט רחפנים, אסמבלר, פרוייקט פיתוח אתר בסביבת אינטרנט. 

תנאי קבלה 

1. 4-5 יח"ל במתמטיקה 

2. ממוצע 80 ומעלה בתעודת סיום ט' 

3. השהייה במגמה מותנית בציון מעבר מכיתה לכיתה. 

רכזת – אושרת פז 

1003439181@jerschools.org.il 

קישורים מהירים

טרם נפתח